مـباهـلـه

آیه اکمال

شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۰۸ ق.ظ

Image result for ‫ایه اکمال‬‎

یکی دیگر از ده ها آیه ای که در جریان نصب الهی امیرالمومنین به عنوان خلیفه بلافصل رسول خدا نازل شد آیه اکمال است.


"الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم و اخشون الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا" (1)


امروز کافران از شکست دین شما ناامید شده اند بنابراین از آنان مترسید و از من بترسید. امروز دینتان را برای شما کامل، و تعمتم را بر شما تمام کردم، و اسلام را برایتان به عنوان دین پسندیدم.


شان نزول آیه اکمال


پس از موفقیت رسول خدا در اعلان و نصب رسمی ولایت و جانشینی امیرالمومنین و بیعت عمومی با ایشان، آیه اکمال توسط جبرئیل نازل شد. در این هنگام بود که پیامبر اکرم فرمودند:

الله اکبر! الله اکبر! علی اکمال الدین و اتمام النعمه و رضی الربّ برسالتی و ولایه علی بن ابی طالب بعدی. (2)

خدا بزرگ تر از آن است که توصیف شود همان خدای بزرگی که دین خود را کامل ساخت و نعمت خویش را بر ما تمام کرد و از رسالت من و ولایت علی بن ابی طالب پس از من راضی و خشنود شد.



1)سوره مائه، آیه 3

2)مرآة العقول،ج3، ص257

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۸
پیام غدیر

نظرات  (۱)

۱۸ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۱۶ سایت تفریحی چفچفک
امروز رو تبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــریک میگم
پاسخ:
ممنونم