مـباهـلـه

محتوای خطبه غدیر(2)

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۴۲ ب.ظ

Related image

نبوت پیامبر

من حجت خدا بر همه ‏ى مخلوقاتِ او از اهل آسمان و زمین هستم. هر کس در این مطلب شک کند کافر است. (3)

هر کس در چیزى از کلامِ من شک کند در همه ‏ى آن شک کرده است، و شک کننده در گفتار من در آتش است.(3)              

به امر پروردگار کلام من تغییر پذیر نیست. (4)

پیامبران و مرسلین گذشته به من بشارت داده ‏اند.(3)

هیچ علمى نیست مگر آنکه خداوند آن را به من آموخته است. (3)


ولایت على بن ابى طالب(علیه السلام)

خداوند على را به عنوان صاحب اختیار و امام شما منصوب نموده است. (3)

اطاعت على بر شهرى و روستایى، عجم و عرب، آزاد و غلام، کوچک و بزرگ، سفید و سیاه واجب است. (3)

حکم على بر هر موحدى (موجودى) اجرا شونده و کلام او مورد عمل و امرِ او نافذ است. (3)

هر کس که من صاحب اختیار او هستم، این على صاحب اختیار اوست. (3)

ولایت على از طرف خداوند است و دستور آن را او بر من نازل کرده است. (3)

خداوندا، هر کس على را دوست دارد دوست بدار. (4)

خداوند دین شما را با امامت او کامل کرد. (5)

به امر على گوش فرا دهید تا سلامت بمانید، و او را اطاعت کنید تا هدایت شوید و نهى ‏هاى او را قبول کنید تا به رشد و صلاح دست یابید، و دنباله ‏رو اراده ى او باشید و راههاى مختلف، شما را از راه او منحرف نکند.(6)

از راه على به راه گمراهى نروید و از او دور نشوید و از ولایت او سرباز نزنید. (3)

اگر زمان طویلى بر شما گذشت و کوتاهى نمودید یا فراموش کردید، بدانید که صاحب اختیار شما و بیانگر دین شما على است، که خداوند بعد از من او را به عنوان امین بر خلقش منصوب نموده است. او به هر سؤالى که داشته باشید جواب مى‏ دهد و آنچه را نمى ‏دانید بیان مى ‏نماید.(10)


ذکر دوازده امام معصوم (علیهم السلام)

من صراط مستقیم خداوند هستم که شما را فرمان به پیروى از آن داده است و بعد از من على و سپس فرزندانم از نسل او هستند. آنان که امامانى هدایت کننده به سوى حقند. (7)

امامت در نسل من از فرزندان على است تا روز قیامت که خدا و رسولش راملاقات مى ‏کنید. (3)

هر کس از خدا و رسولش و على و امامانى که ذکر کردم اطاعت کند به رستگارى بزرگ دست یافته است. (11)

با امیرالمؤمنین على و حسن و حسین و امامان، به عنوان کلمه‏ ى باقى و طیب و طاهر بیعت کنید.(11)

قرآن به شما مى ‏گوید که امامان بعد از على، فرزندان او هستند، و من هم به شما معرفى کردم که امامان از نسل من و او هستند. قرآن مى‏ گوید:

 «وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیَةً فی عَقِبِهِ»،

و من گفتم: «لَنْ‏تَضِلُّوا ما اِنْ تَمَسَّکْتُم بِهِما». (10)

کسانى که على و امامان از فرزندان من و از نسل او تا روز قیامت را به عنوان امام قبول نکنند، آنان کسانى‏ اند که اعمالشان سقوط مى‏ کند و دائماً در آتش خواهند بود. (5)

من خلافت را به عنوان امامت و وراثت در نسل خود تا روز قیامت باقى مى ‏گذارم. (6)

حلال و حرام بیش از آن است که در مجلس واحد همه را بشمارم، پس من مأمورم از شما بیعت بگیرم بر آنچه از جانب خدا آوردم درباره‏ ى مقام على امیرالمؤمنین وامامان بعد از او تا روز قیامت، که از نسل من و او هستند، وقائم آنان مهدى‏ است. (10)

حلالى نیست مگر آنچه خدا و رسولش و دوازده امام حلال بدانند، و حرامى نیست مگر آنچه خدا و رسولش و دوازده امام حرام بدانند. (3)

نظرات  (۳)

۱۹ شهریور ۹۶ ، ۱۹:۴۴ سایت تفریحی چفچفک
خداوند دین شما را با امامت او کامل کرد. (5)
خیلی عالی و کامل بود متشکر🖒🖒👏👏
یا علی