مـباهـلـه

برخی از شبهات وارده شده باپاسخ

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷ ق.ظ

Image result for ‫چرا نام مبارک حضرت امیر المومنین (ع)وسایر اهل بیت در قرآن نیامده است ؟‬‎


سوال :چرا نام مبارک حضرت امیر المومنین (ع)وسایر اهل بیت در قرآن نیامده است ؟


پاسخ:


۱-خداوند حکیم نازل کننده قرآن است و همه کارهایش از روی حکمت می باشد و ما نمی توانیم به تمام حکمت کارهای خدا دست یابیم. آنچه قطعی است این که خداوند حکیم و هدایتگر برای راهنمایی بشر به شاهراه سعادت، از هیچ اقدام لازمی فرو گذار نکرده است و تعیین و معرفی امام یکی از این اقدام های لازم است که هم در تعیین و هم در معرفی امام، آنچه لازم بوده، انجام داده و حجت را تمام کرده است.

۲-یکی از سنت های خداوند سنت امتحان و ابتلا است. خدا بندگان را به گرداب های امتحان می اندازد تا مریض ها و گمراهی طلبان از حق جویان مشخص گردند و به دست بهانه جویان بهانه می دهد تا مومنان واقعی آشکار گردند.

۳-خیلی از مسائل ریز احکام و اخلاق و بعضی مسائل اصول در قرآن بیان نشده است مثل رکعات نماز وجزئیات زکات. و لذا امام صادق (ع)در جواب سئوال فوق الذکر فرمود: «به کسانی که چنین اعتراضی دارند، بگویید: همان‌گونه که نماز در قرآن آمده ولی سه یا چهار رکعت بودن آن مشخص نشده و رسول خدا آن را برای مردم تفسیر و بیان نموده»، درباره ی ائمه ـ علیهم السّلام ـ هم داریم «اطیعوا الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم» از خدا و رسول و اولی الامر اطاعت کنید، پیامبر (ص)فرمود: «مراد ائمه می‌باشند»گذشته از این اگر اسم علی (ع) ـ و ائمه ـ علیهم السّلام ـ صریح در قرآن می‌آمد باعث می‌شد دشمنان و به خواهان دست به تحریف قرآن بزنند. 

۴-در قرآن آیات متعددی اشاره به علی (ع)و ائمه ـ علیهم السّلام ـ دارند مانند: آیة تبلیغ، اکمال، هود، اولی الأمر، آیه ی ولایت، مباهله ،ولی به خاطر مصالحی از تصریح نام اهلبیت ـ علیهم السّلام ـ در قرآن خودداری شده است.

۵- در کلمات پیامبر (ص) به عنوان تفسیر قرآن کاملاً اسامی ائمه بیان شده است که این روایات هم در منابع اهل سنت و هم در منابع شیعیان گردآوری شده‌اند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۸
پیام غدیر

نظرات  (۱)

سلام!

مرسی از مطلب خوبتون. اگر دوست داری مطالبت بیشتر دیده بشه میتونی توی موضوع آزاد بازنشر بدیدشون با لینک مستقیم به وبلاگت. رایگان هست و یه سیستم امتیاز دهی داره که مطالب خیلی به روز و با کیفیت رو توی صفحه اولش نمایش میده.

www.mozooazad.com

پاسخ:
سلام
تشکر