مـباهـلـه

فرازی از خطبه غدیر (3)

جمعه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۵ ق.ظ

   


بلند کردن امیر المؤمنین(ع)


رسول خدا(ص) با دست های خود، حضرت علی(ع) را بلند نمود و صریحاً فرمود:

ای مردم ! این علی، برادر من و وصی من و جامع علم من و جانشین من در امتم است و جانشین من در تفسیر کتاب خدا و دعوت کننده به آن و عمل کننده به آنچه مورد رضای خداست.

سپس فرمود:

اوست خلیفه رسول خدا ، اوست امیر المؤمنین و امام هدایت کننده از طرف خدا، اوست قاتل ناکثین و قاسطین و مارقین به امر خداوند متعال. پروردگارا ! به امر تو می گویم، بار الها ! دوست بدار هز کس را که علی را دوست بدارد و دشمن علی را دشمن بدار. یاری کننده او را یاری، و خوار کنندة او را خوار کن. لعنت کن هر کس را که علی را انکار کند و غضب نما بر هر کس که حق علی را انکار کند.

و در ادامه فرمود: «آنچه گفتم دربارة این علی و فرزندان این علی است»

پیامبر(ص) با این سخن خود، راه هر گونه شک و شبهه ای را بر مکاران و حیله گران بست.


تأکید بر مسئلة امامت


در این قسمت، حضرت بر این نکته تأکید کرد:

ای مردم ! خداوند دین شما را با امامت او کامل کرد. پس هر کس به او و کسانی که جانشین او از فرزندان من و از نسل او هستند تا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عزّ و جلّ اقتدا نکند، اعمالش در دنیا و آخرت، از بین می رود و در آتش جاویدان خواهد بود.

سپس مختصری از فضایل علی(ع) را ذکر کرد و فرمود که دشمنی با وی، دلیل شقاوت و دوستی با او، دلیل پرهیزکاری است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۳
پیام غدیر

نظرات  (۱)

۱۲ شهریور ۹۶ ، ۰۶:۰۰ How long does it take to recover from Achilles injury?
I would like to thank you for the efforts you have put in writing this website.
I really hope to check out the same high-grade content from
you later on as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own, personal blog now ;)
پاسخ:
I'm glad you selected your content for use